FC Groningen en kledingpartner Robey Sportswear presenteren het nieuwe thuistenue voor het seizoen 2023/2024. Het nieuwe shirt is vanaf vandaag te bestellen in de FC Groningen Webshop. Komende week zal de club samen met Robey ook het nieuwe uittenue presenteren.
Het thuisshirt voor het seizoen 2023/2024 is vanzelfsprekend voorzien van de karakteristieke verticale groene banen. Het logo van kledingpartner Robey Sportswear is zwart, net als een dunne lijn in de kraag van het shirt. Achterop het shirt staat de Martinitoren afgebeeld, het symbool van Groningen. Net als de Martinitoren blijft de Trots van het Noorden ook in zwaar weer altijd overeind.
Uitingen
Kledingpartner Robey Sportswear is sinds 2021 weer aan FC Groningen verbonden. Robey en de FC hebben een lange geschiedenis samen. Tussen 1982 en 1985 en tussen 2015 en 2017 waren Robey en FC Groningen ook al partners van elkaar. Eerder deze week maakte hoofdsponsor OG Clean Fuels bekend ook in het seizoen 2023/2024 op beide zijdes van het shirt zichtbaar te zijn. De steun van de hoofdsponsor van FC Groningen is belangrijk in de weg richting nieuw succes. De uiting van partner TOTO staat op de linkermouw van het shirt.
Speciale rugnummers
FC Groningen speelt komend seizoen met rugnummers achterop de shirts die afwijken van de standaard type rugnummers. Deze cijfers zijn speciaal ontworpen voor FC Groningen en hebben gelijke lijnen met de zeshoek waaruit het clublogo bestaat. Dit speciale type rugnummers is ontworpen door de Groningse art director Thijs van den Broek. Naast grafisch professional zeer betrokken als supporter van FC Groningen.
Het thuistenue is vanaf vandaag te bestellen via de FC Groningen Webshop of in de FC Groningen Store bij de hoofdingang van Euroborg. De FC Groningen Store is van dinsdag tot en met vrijdag van 12.00 uur tot 17.00 uur geopend. Volgende week zullen FC Groningen en Robey Sportswear ook het uittenue voor het komende seizoen presenteren.