FC Groningen heeft met OG Clean Fuels een nieuwe hoofdsponsor gebonden. De Trots van het Noorden is een contract tot de zomer van 2025 overeengekomen met de internationaal opererende onderneming. OG wordt met het tekenen van de verbintenis de meest prominente partner binnen de club. OG is een internationaal bedrijf met 225 tankstations in diverse Europese landen. Net als FC Groningen heeft OG ambities om zowel nationaal als internationaal verder te groeien. Aankomende zaterdag (2 april 2022) bij de thuiswedstrijd tegen Ajax zal het logo van OG voor het eerst op het groen-witte FC-shirt prijken.
OG Clean Fuels startte in 2008 onder de naam OrangeGas en is inmiddels uitgegroeid tot één van de snelst groeiende aanbieders van duurzame brandstof in Europa. OG gelooft in het multidisciplinair aanbieden van alle schone brandstoffen, wat er voor zorgt dat schoon rijden voor iedereen haalbaar is.
OG produceert de schone brandstoffen zelf én met partners en produceert het Bio-CNG (groengas) onder meer uit rioolwaterzuivering en GFT-afval. Overal waar brandstof van OG verkrijgbaar is, wordt 100% duurzaamheid gegarandeerd. Daarmee draagt het bedrijf bij aan een duurzame en circulaire economie. Met OG bindt FC Groningen niet alleen een nieuwe hoofdsponsor, maar ook één van de schoonste bedrijven van Nederland.
OG heeft momenteel ruim 225 tanklocaties in Nederland, Duitsland, Zweden en Italië – waarvan 93 in Nederland – om schoon te tanken. Het bedrijf heeft de ambitie de komende jaren dit aantal fors uit te breiden, naar meer dan 300 tanklocaties in zes Europese landen. OG maakt schoon rijden voor iedereen toegankelijk. Door te tanken bij OG kan ieder individu bijdragen aan een schonere wereld. Doe het voor morgen en start vandaag; maak een bewuste keuze met OG.
Maak net als vele anderen vanaf vandaag de bewuste keuze. Kijk voor meer informatie op: www.ogcleanfuels.nl
Directeur en oprichter van OG Clean Fuels Marcel Borger is blij met het partnership met FC Groningen en kijkt uit naar de stappen die de komende seizoenen gezamenlijk worden gezet. OG is de afgelopen jaren fors gegroeid en zet ook internationaal mooie stappen. Deze Europese ambities moeten de volgende jaren verder vorm krijgen en FC Groningen wordt gezien als een geschikt platform om onder meer de naamsbekendheid nationaal en internationaal te vergroten.
Borger is de oprichter en directeur van OG Clean Fuels en startte in 2008 met de onderneming die zich vanaf vandaag als hoofdsponsor aan FC Groningen heeft gekoppeld. Borger: “OG is een echt Noordelijk bedrijf, dat ‘met de voeten in de klei’ impact wil maken in de schone mobiliteit in Europa. Niet door praten, maar door doen! Dit past heel goed bij de cultuur en achtergrond van FC Groningen. Vanaf 2011 zijn wij al verbonden aan de FC en voelen wij ons thuis in Euroborg. Zo zijn wij ook al een jaar lang balsponsor geweest. Onze slogan ‘Samen Groen’ zegt alles over de samenwerking.”
OG heeft momenteel ruim 225 tanklocaties in Nederland, Duitsland, Zweden en Italië – waarvan 93 in Nederland – om schoon te tanken. Het bedrijf heeft de ambitie de komende jaren dit aantal fors uit te breiden, naar meer dan 300 tanklocaties in zes Europese landen. OG maakt schoon rijden voor iedereen toegankelijk. Door te tanken bij OG kan ieder individu bijdragen aan een schonere wereld. Doe het voor morgen en start vandaag; maak een bewuste keuze met OG.
Borger spreekt over constructieve gesprekken tussen de nieuwe hoofdsponsor en FC Groningen. Nadat duidelijk werd dat per direct de meest prominente plaats op de voorzijde van het shirt vrijkwam, raakten de gesprekken in een hogere versnelling. De directie van OG werd enthousiast over de werkwijze van de FC en het plan van aanpak waarmee de toekomstige samenwerking en het behalen van gezamenlijke doelstellingen werd geschetst. “De klik was er vanaf de start van de gesprekken en naast het planmatige werken voor ons als hoofdsponsor spreekt de huidige dynamiek binnen de club ons ook aan. Nu kunnen wij onder de noemer ‘Samen Groen’ de komende drie seizoenen werken aan een prachtig partnership.”
FC Groningen is trots op haar nieuwe hoofdsponsor OG Clean Fuels. Club en de nieuwe meest prominente partner van FC Groningen presenteerden het partnership dinsdagmiddag in Club 1971 in Euroborg aan pers en supporters. OG heeft zich tot de zomer van 2025 verbonden als hoofdsponsor aan FC Groningen.
FC Groningen heeft met het vinden van een nieuwe hoofdsponsor snel kunnen doorschakelen, nadat de club de laatste drie Eredivisiewedstrijden zonder sponsoruiting op de voorzijde van het shirt speelde. Manager Partnerships Bastiaan Fehrman is zeer trots op de meerjarige overeenkomst met OG. “Een hoofdsponsor die we met gepaste trots op de borst gaan dragen. De relatie met OG gaat al heel lang terug en de stap om zich nu als hoofdsponsor aan FC Groningen te verbinden past perfect in wat wij als club verstaan onder ‘Word Groter’.”
De Trots van het Noorden is met OG een partnership overeengekomen tot en met het seizoen 2024/2025. In het eerste volledige jaar – ingaande vanaf 1 juli 2022 – is met het hoofdsponsorschap een bedrag gemoeid van 1.2 miljoen euro. Het tweede seizoen (2023/2024) wordt dat bedrag verhoogd naar 1.35 miljoen euro en voor het laatste contractjaar (tot medio 2025) is een vergoeding van 1.5 miljoen euro overeengekomen. Het gaat om vaste bedragen, die door middel van onder meer prestatiebonussen nog verder kunnen oplopen.
Als blijk van waardering voor het vertrouwen van deze prominente partner lanceert FC Groningen het partnership dit huidige seizoen al. Vanaf aankomend weekend (zaterdag 2 april) zal het logo van OG voor het eerst op de borst van het FC-shirt prijken in de topwedstrijd tegen Ajax en maakt Euroborg kennis met de nieuwe hoofdsponsor.
Fehrman legt uit waarom FC Groningen en OG in zijn ogen goed bij elkaar passen. “We hebben beide Europese ambities en staan voor groei. Die groei gaan we samen bereiken door elkaar verder te helpen. Als club gaan we de zichtbaarheid van OG op een mooie wijze vergroten. Wij zijn OG zeer erkentelijk dat zij snel in het gevallen gat zijn gesprongen en de daadkracht waarmee we na goede gesprekken nu al tot een akkoord zijn gekomen, tekent het vertrouwen in elkaar. Door deze overeenkomst kunnen we de weg naar groei voortzetten, de route die ons uiteindelijk samen naar de Grote Markt moet leiden.”
Fehrman ziet dat met de nieuwe partner verschillende pijlers vanuit het strategische beleidsplan 2020-2025 Samen naar de Grote Markt worden versterkt. “Met OG kunnen al onze supporters bijdragen aan een schonere wereld. OG is uitgegroeid tot een serieuze speler in de duurzame mobiliteit, die energietransitie realiseert. Een belangrijke industrie in Noord-Nederland en een thema dat leeft in ons achterland. Met deze samenwerking wordt ook een volgende stap gezet richting de economische versneller, die we voor onze zakelijke relaties willen zijn.”
Daarnaast zal OG ook bijdragen aan de maatschappelijke doelstelling van FC Groningen: ‘Geen bewegingsarmoede in Noord-Nederland’. Met het project ‘OG Heroes’ worden sporters ondersteund en wordt een nieuwe generatie geïnspireerd door middel van topsport. Fehrman: “Net als FC Groningen vindt OG dat er geen obstakels mogen zijn voor het bedrijven van sport en moet sport en bewegen toegankelijk zijn voor iedereen.”
Bron: FC Groningen