OG Clean Fuels staat komend seizoen zowel voor- als achterop het shirt van FC Groningen. De internationaal opererende hoofdsponsor neemt de positie op de achterzijde over van Payt. FC Groningen is met OG een contract overeengekomen voor één seizoen met de optie voor nog een jaar. De overeenkomst als hoofdsponsor loopt tot medio juli 2025.
OG Clean Fuels werd eind maart als hoofdsponsor gepresenteerd. OG is één van de snelst groeiende aanbieders van duurzame brandstoffen in Europa en gelooft in het multidisciplinair aanbieden van alle schone brandstoffen, wat er voor zorgt dat schoon rijden voor iedereen haalbaar is.
OG staat bekend als één van de schoonste bedrijven van Nederland en produceert de schone brandstoffen zelf én met partners en produceert het Bio-CNG (groengas) onder meer uit rioolwaterzuivering en GFT-afval. Overal waar brandstof van OG verkrijgbaar is, wordt 100% duurzaamheid gegarandeerd. Daarmee draagt het bedrijf bij aan een duurzame en circulaire economie.
Manager Partnerships Bastiaan Fehrman is blij dat de huidige hoofdsponsor het komende seizoen nog beter zichtbaar wordt bij FC Groningen. “Deze intensivering van de samenwerking tekent de ambitie van OG. Met deze uitbreiding van het partnership komt OG nog prominenter in beeld. Tijdens de gesprekken over het hoofdsponsorschap hebben we de mogelijkheid al besproken over de achterzijde mocht deze kans zich voordoen. Ons shirt heeft een prachtige uitstraling en daarbij een enorme waarde, voor de club en voor OG. Op deze wijze kunnen zij zich nog groter presenteren in de doelstelling om via FC Groningen te groeien. We zijn blij dat we onze samenwerking na een goede start een mooi vervolg kunnen geven en kijken uit naar een succesvol seizoen samen. We willen daarnaast Payt hartelijk danken voor de mooie jaren als trouwe partner en hopen in de toekomst nog langdurig met elkaar te blijven samenwerken.”
Algemeen directeur van OG Clean Fuels Marcel Borger is vanzelfsprekend trots op de uitbreiding van het partnership met de Trots van het Noorden. “Wij kijken terug op een prachtig begin van het hoofdsponsorschap waarbij we ongelooflijk veel in beeld zijn gekomen. Vanaf dag één is de samenwerking met FC Groningen uitstekend en hebben we de impact van het hoofdsponsorschap gemerkt binnen ons bedrijf. Door met OG vanaf heden ook prominent op de achterkant van het mooie shirt te prijken, willen we die impact verder vergroten. Deze stap zal ons merk verder versterken in de ambitie richting (Europese) groei. We zijn enorm trots dat OG nu zowel voor- als achterop het shirt te zien is en kijken uit naar een prachtig seizoen.”
Bron: FC Groningen